Slim-controles zat varken

SLim-controles weekend van 27 tot en met 30 september 2019

maandag, 30 september 2019

Onder de noemer SLim-acties houden de Limburgse korpsen van lokale politie en de Wegpolitie Limburg elk weekend, het hele jaar door, gecombineerde controles op alcohol, drugs en snelheid.

In het weekend van vrijdag 27 september (22.00 u.) tot maandag 30 september (6.00 u.) zette zowel de Wegpolitie Limburg als 1 korps van de lokale politie controles op in Limburg, nl. PZ Maasland.

Controles en ongevallen

Er werd in totaal bij 347 bestuurders een ademtest afgenomen. 10 van deze ademtests (of 4 %) waren positief. Er werd van 28 bestuurders een drugtest afgenomen. Alle testen waren positief. Bovendien controleerden de Weg- en lokale politie ook 1.628 voertuigen op snelheid, waarbij maar liefst 220 bestuurders een proces verbaal kregen wegens overdreven snelheid.

Daarnaast werden er in Limburg 55 verkeersongevallen gemeld, waarvan 9 met lichamelijk letsel en 46 met enkel stoffelijk schade. Bij deze letselongevallen vielen 10 lichtgewonden.

Bij de letselongevallen nam de politie 19 ademtesten af. 4 bestuurders, wat neerkomt op maar liefst 20 %, bleken positief te zijn. 2 automobilisten verloren hun rijbewijs met onmiddellijke ingang.

Er waren 10 gevallen van vluchtmisdrijf.

Lees er meer over in het persbericht.

Nieuws op maat

Het overzicht van nieuws, door jou gekozen ...

Dit e-mailadres bestaat al. Je kunt jouw voorkeuren altijd aanpassen via jouw account.